Regulamin konkursu na prezentację multimedialną
1. Hasło konkursu: „Nie palę, bo wybieram…”
2. Organizatorzy: IIILO im. Adama Mickiewicza w Tarnowie, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tarnowie.
3. Uczestnicy konkursu
Konkurs adresowany jest do uczniów klas I-II w III LO w Tarnowie.
4. Cele konkursu:
– poszerzenie wiedzy na temat szkodliwości czynnego i biernego palenia tytoniu,
– przedstawienie strat ponoszonych przez osoby palące,
– ukazanie pozytywów wynikających z niepalenia,
– uświadomienie istnienia nacisków zewnętrznych do podjęcia palenia,
– zachęcanie do podejmowania odpowiedzialnych wyborów – życia bez uzależnień.
5. Ramy czasowe konkursu: 22.10. – 14.11.2015 r.
6. Zakres tematyczny
Tematyka prac powinna: nawiązywać do skutków palenia tytoniu – zdrowotnych,
estetycznych, społecznych, ekonomicznych; pokazywać pozytywy
płynące z niepalenia (ładny wygląd, zapach, większa sprawność fizyczna, lepsze zdrowie,
itp.); wskazywać na naciski zewnętrzne do podjęcia palenia (grupa rówieśnicza, działania
marketingowe przemysłu tytoniowego) i podkreślać jak ważna jest umiejętność
przeciwstawiania się im; obalać mity związane z paleniem papierosów funkcjonujące
w środowisku młodzieży.
7. Zadania dla uczestników konkursu
Udział w konkursie polega na przygotowaniu prezentacji multimedialnej Power Point.
Czas trwania prezentacji: do 5 minut, slajdy (ok. 15) powinny być prezentowane
automatycznie zawierać obraz, dźwięk i tekst.
Praca przygotowana na konkurs musi być pracą wcześniej niepublikowaną.
Prezentację należy nagrać na płytę CD i umieścić na niej opis zawierający: tytuł
prezentacji, imiona i nazwiska autorów, klasę.
Prezentacje należy składać u pedagoga szkolnego do dnia 14.11.2014 r.
8. Skład komisji konkursowej
Prace konkursowe oceniane będą przez komisję w składzie:
Danuta Rybińska-Łado – przewodnicząca komisji; Helena Kozioł, Marta Mikosińska,
Elżbieta Nowińska, Monika Wilk III G, Wiktoria Florek II H – członkowie komisji.
9. Zasady oceny
Prezentacje oceniane będą według następujących kryteriów:
– różnorodność pomysłów (0 – 5 pkt.),
– oryginalność prezentowanego materiału (0 – 10 pkt.),
– poprawność merytoryczna i językowa
(0 – 3 pkt.),
– przejrzysty i uporządkowany układ prezentacji (0 – 3 pkt.),
– walory edukacyjne (0 – 3 pkt.).
10. Zasady nagradzania
Komisja konkursowa oceni prezentacje (najpóźniej do dnia 18.11.2015 r.) i wyłoni trzy
najlepsze, które uzyskały najwięcej punktów możliwych do uzyskania.
Wyniki konkursu ogłoszone zostaną 20 listopada 2015 r. podczas Szkolnego Dnia
Profilaktyki. Laureaci – klasy, które przygotowały trzy najlepsze prezentacje otrzymają
dyplomy i nagrody rzeczowe.
Informacja o wynikach konkursu umieszczona zostanie na stronie internetowej III LO im.
Adama Mickiewicza w Tarnowie
11. Pozostałe ustalenia
– Przygotowane na konkurs prezentacje nie będą zwracane autorom.
– Najlepsze z nich umieszczone zostaną na stronie internetowej naszej szkoły.
– Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wykorzystania prac uczestników
konkursu do celów edukacyjnych oraz ich nieodpłatnej publikacji – we fragmentach
lub w całości – z zachowaniem praw autorskich.
– W sytuacjach nieobjętych regulaminem rozstrzygają organizatorzy.
12. Załączniki
– Załącznik F/IT/PT/PZ/01/02/01 „Protokół z narady Komisji Konkursowej”
– Załącznik F/IT/PT/PZ/01/02/02 „Zgoda przedstawiciela ustawowego dziecka, które
nie ukończyło 18 roku życia na udział w konkursie”
– Załącznik F/IT/PT/PZ/01/02/03 „Oświadczenie pełnoletniego uczestnika konkursu”
Autorki regulaminu konkursu:
Helena Kozioł – Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tarnowie Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Danuta Rybińska-Łado – Pedagog Szkolny III LO im. Adama Mickiewicza w Tarnowie.